Zwrot kosztów uszkodzonego podręcznika "Nasz elementarz"

Szanowni Państwo,

 

Na stronie MEN 17 października br. ukazał się komunikat, skierowany do rodziców, dotyczący zwrotu kosztów uszkodzonego podręcznika Nasz elementarz na rachunek MEN, o następującej treści:

 

 Przypominamy, że w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika do klasy I, szkoła może żądać od rodziców ucznia zwrotu kwoty 4,34 zł za jedną część Naszego elementarza. Kwota ta stanowi dochód budżetu państwa. Wpłaty dokonuje rodzic ucznia na rachunek dochodów Ministerstwa Edukacji Narodowej obsługiwany przez Narodowy Bank Polski Oddział Okręgowy w Warszawie, numer rachunku: 59 1010 1010 0031 2822 3100 0000. W treści przelewu należy wpisać: zwrot za podręcznik część podając numer jednej z czterech części.

 

 Podstawa prawna:

 

Art. 22ak ust. 3. i 4 ustawy o systemie oświaty, w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty i niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 811) stanowi, że w przypadku uszkodzenia, zniszczenia lub niezwrócenia podręcznika szkoła podstawowa może żądać od rodziców ucznia zwrotu kosztu podręcznika do zajęć z zakresu edukacji: polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej w klasach IIII szkoły podstawowej, o którym mowa w art. 22ad ust. 1 ustawy o systemie oświaty, określonego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i zamieszczonego na stronie internetowej urzędu obsługującego tego ministra. Kwota zwrotu stanowi dochód budżetu państwa.

 

Prosimy Panie/Panów Dyrektorów, aby, o ile zdecydują się na skorzystanie z ww. możliwości, egzekwowali od rodziców dowód rozliczenia się z budżetem państwa za utracony, uszkodzony lub zniszczony podręcznik przedkładając dowód przelania środków na ww. rachunek dochodów. Dostarczanie podręczników z rezerwy będzie następowało tak jak w chwili obecnej, tj. po złożeniu zapotrzebowania uzupełniającego przez dyrektora szkoły w aplikacji MEN.

 

Departament Ekonomiczny

Ministerstwo Edukacji Narodowej